Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO FIRMY STANPAK
Niniejszy
regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym
prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem
https://stanpak.pasaz24.pl
Sprzedającym jest STANPAK Sp. z o.o. z siedzibą w 60-104 Poznań
ul.Głogowska 218. wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,
VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, numer KRS: 0001020502, NIP: 7791634956, REGON: 63090431400000
wysokość kapitału zakładowego: 5.000 zł.
Zarejestrowani w Centralnej Ewidencji
Działalności Gospodarczej pod numerem NIP:7791634956,
Regon:630904314, Nr.KRS:zwana także zamiennie „Usługodawcą”.
Kontakt z Usługodawcą można uzyskać: - pod numerami telefonu
616623122 - korzystając z adresu poczty elektronicznej:
biuro@stanpak.pl
§ 1 Definicje
1. Regulamin – niniejszy
regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną
Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z
2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
2. Klient – osoba fizyczna,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na
zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w
Sklepie Internetowym.
3. Konsument – Klient będący osobą
fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4.
Usługodawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za
pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w
niniejszym Regulaminie.
5. Przedmiot transakcji - Towary
wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
6.
Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której
dotyczy Umowa Sprzedaży.
7. Usługa dodatkowa – usługa
świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta poza Sklepem
Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych Towarów.
8.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy
Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem, z
wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
9. Sklep Internetowy
(Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem
https://stanpak.pasaz24.pl za pośrednictwem którego Klient
może złożyć Zamówienie.
10. Zamówienie – oświadczenie
woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów,
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
11.
System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą
urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający
przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla
danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
§ 2 Zasady ogólne
1.
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu
internetowego dostępnego pod adresem stanpak.pl
2. Warunkiem
złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest
zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego
postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
3. Sklep internetowy
STANPAK prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci
Internet.
4. Wszystkie Towary oferowane w sklepie są fabrycznie
nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych,
oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
5. W ramach
wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca w celu
realizacji zakupów, Klient powinien dysponować aktywnym kontem
poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do
sieci Internet, wypozażonym w przeglądarkę internetową.
6.
Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych
przez przepisy prawa, np. treści propagujące przemoc,
zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa
osób trzecich.
§ 3 Składanie zamówień
1. Wszystkie ceny
podane na stronach internetowych https://stanpak.pasaz24.pl/ są
cenami brutto i netto podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie
obejmują kosztów wysyłki.
2. Zamówienia są przyjmowane przez
stronę internetową /drogą mailową.
3. Zamówienia składane
poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7
dni w tygodniu przez cały rok.
4. Zamówienie jest skuteczne,
jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo
poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar ma być
wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
5. W wypadku gdy
podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z
Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający
ma prawo do anulowania Zamówienia.
6. Klient w procesie składania
zamówienia może wyrazić wolę otrzymania paragonu fiskalnego lub
faktury VAT, która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki
lub przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail w
postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w
szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury VAT
korygujące z załącznikami i formularzy.
7. W trakcie składania
Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych
osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu
ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku
udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich
poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
8. Klient może
skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu
ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu
Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania
dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres
e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło
Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek
zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem
osób trzecich.
9. Po złożeniu przez Klienta skutecznego
zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu
potwierdzającą otrzymanie zamówienia.
10. Czas rozpoczęcia
realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na
rachunek bankowy podany w potwierdzeniu zamówienia w przypadku
płatności przelewem lub momentem dokonania zamówienia w przypadku
płatności kartą lub wyborem opcji „za pobraniem”.
§ 4
Koszty i termin wysyłki
1. Towar wysyłany jest pod adres
wskazany w formularzu zamówienia lub podany telefonicznie albo drogą
mailową. Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo
wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie
wysyłki lub może ją opóźnić.
2. Towar jest dostarczany za
pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich lub za pośrednictwem
Poczty Polskiej. Istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w
siedzibie sprzedającego.
3. Przesyłka dostarczona jest zgodnie z
terminem podanym na stronie serwisu. Jest to orientacyjny czas
dostawy i dotyczy on zamówień z opcją przesyłki „za pobraniem”.
Przy wyborze opcji płatności „przelew” lub „płatność kartą
lub przelewem online” do czasu podanego na stronach serwisu należy
doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku bankowym sklepu
(zwykle 1-2 dni robocze).
4. Klient jest obciążany kosztami
dostawy (wysyłki) określonymi w cenniku transportu. Klient może
się zapoznać z cennikiem w każdej chwili klikając w link „cennik
transportu”.
§ 5 Płatności
1. Na każdy sprzedany towar
wystawiamy paragon lub imienny dowód zakupu (fakturę).
2.
Płatność za zamówiony towar może nastąpić za pobraniem (przy
odbiorze towaru), za pośrednictwem systemu płatności
elektronicznych (Przelewy24) lub przelewem na konto bankowe sklepu.
§ 6
Odstąpienie od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na
odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 dni
(podstawa prawna: art. 7 ust.1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o
ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
szkodę wyrządzona przez produkt niebezpieczny Dz.U. Nr 22, poz. 271
ze zm.). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od
dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od
dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem na adres Usługodawcy.
2. W
przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest
uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach
zwykłego zarządu.
3. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić
na adres Usługodawcy.
4. Zgodnie z ustawą, możliwości zwrotu
nie podlegają: świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą Klienta,
przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust.1, dotyczących
nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach
programów komputerowych po usunięciu przez Klienta ich oryginalnego
opakowania, umów dotyczących świadczeń, za które cena lub
wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym
przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać
zwrócona lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
dostarczania prasy, usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.
§
7 Procedura reklamacji
1. Produkty posiadają gwarancję
producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie
Polski. Czas gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na
stronach sklepu. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są
określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. Większość
produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez
autoryzowane punkty serwisowe producentów. Dokładne adresy punktów
serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do
produktów oraz na stronach internetowych producentów. Klient może
także przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za
pośrednictwem Sprzedającego.
2. Reklamacje należy składać na
adres Usługodawcy.
3. Składając reklamację należy dostarczyć
do Usługodawcy reklamowany produkt wraz z dowodem zakupu i
wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym.
4. Usługodawca rozpatrzy
reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W
przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta usługodawca
naprawi lub wymieni reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub
zwróci wartość kupionego towaru.
5. Jeżeli towar jest
niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu
zgodnego 18 z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na
nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają
nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego).
6. Klient traci uprawnienia określone w pkt.
5 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od
stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym
fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed
jego upływem.
§ 8 Polityka prywatności oraz ochrona danych
osobowych
1. Administratorem baz danych osobowych przekazywanych
przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest
Usługodawca.
2. Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji
umów sprzedaży, w zawiązku z tym mogą być przekazywane podmiotom
odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do klienta oraz, w
przypadku zakupów na raty, instytucjom kredytującym zakup. Klienci
mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich
poprawiania. Dane są przekazywane dobrowolnie.
3. Informacja o
metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i
korygowaniu błędów we wprowadzanych danych: a. W trakcie składania
Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż
zamówienie” Klienci posiadający konto w Sklepie internetowym mają
możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez
edycję profilu konta.
4. Informacja o zasadach i sposobach
utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez Usługodawcę
drugiej stronie treści zawieranej umowy:
a. Utrwalenie,
zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje
przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu Umowy
Sprzedaży.
b. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści
zawieranej Umowy Sprzedaży następuje przez wysłanie Klientowi na
podany adres e-mail treści zawieranej umowy lub przez przekazanie
Klientowi specyfikacji Zamówienia oraz dowodu zakupu.
c. Treść
zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy oraz udostępniana na każde żądanie
Klienta.
§ 9 Zmiana Regulaminu
1. Klienci posiadający konto w
Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem
korespondencji e-mail.
2. Jeżeli w czasie, jaki upłynął od
ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Klient
akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku
akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu
jego zmian, zakupy w Sklepie internetowym nie są możliwe.
3.
Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian
przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
4.
Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian
Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień
Regulaminu.
§ 10 Postanowienia końcowe
1. W sprawach
nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy
ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny (Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271 ze zm.), ustawy z dnia 27
lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz
o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 ze zm.),
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16
poz. 93 ze zm.). 2. Spory wynikające ze stosowania niniejszego
Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między
Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według
przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą
z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz.
296 ze. zm.).
Data opublikowania regulaminu: 22.08.2024